Na realizaci programů lesního klubu a fungování spolku se podílí koordinátor/-ka, tým pěti průvodkyň/-ců - "pedagogů", administrativní pracovník, účetní, externí spolupracovníci - lektoři doprovodných aktivit (pracovní dílny, výtvarné dílny, hudební dílny apod.) a dobrovolníci.
Každý z průvodců přináší ze svého oboru vzdělání jiné zkušenosti a poznatky, které předává dětem. Obvykle má jeden z průvodců vzdělání v oblasti pedagogiky. Každoročně se průvodci vzdělávají jak v oblasti přírodní pedagogiky a environmentální výchovy, tak v oblasti psychologie a sociologie. Pestrou nabídku v tomto směru poskytuje lesním MŠ a klubům Asociace lesních mateřských škol i další instituce. Vedle vzdělávacích kurzů je průvodcům pravidelně zajišťována supervize spolupráce v týmu.
Vedení a koordinace lesního klubu
Statutární zástupce spoklu
Pracovat na tom, aby mohla existovat a fungovat lesní školka, aby děti v tomto věku mohly v takové školce růst, vnímám jako smysluplné a se zjevným výsledkem. Přijde mi to pro práci důležité a těší mě, že mám příležitost se na takové práci podílet.
Všestrannou praxi s fungováním občanského sdružení jsem získala při působení na ústředí Hnutí Brontosaurus a v Ekologickém institutu Veronica. Naopak do těžkopádnosti fungování státních (městských) institucí jsem nahlédla při “zaměstnání” v PR oddělení ústředí Knihovny Jiřího Mahena. Od té doby vím, že doma jsem v pestrém a dynamickém prostředí neziskovek. Je to výzva, která mě baví, ač někdy vede k zoufání :o).
Absolvovala jsem studium muzeologie na MU v Brně, zprostředkování vědění je věda!
Mám tři děti, jež všechny prošly lesní školkou. Blízká je mi montessori pedagogika, kam jsem nasměrovala i naše děti.
Až se naučím lépe si organizovat čas, ušiji spoustu věcí z hromady krásných látek, na které se denně dívám u pracovního stolu, a přečtu knihy čekající v knihovně.
Pracovně v Sojce působím od jara 2019.
Průvodkyně
Vždy si užívám čas strávený v přírodě, stejně tak jako čas prožitý s dětmi. U svých mladších sourozenců i na různých táborech jsem začala poznávat, že nejvíce zábavy a poznatků přináší čas venku, který není od začátku až do konce strukturovaný.
Mám ráda pocit vděčnosti, který mě zaplavuje při zkoumání krás přírody a radost, kterou přináší současný okamžik. Stejně tak jsem ale vděčná i za smutek, strach nebo třeba vztek, kteří nám pomáhají v objevování sebe i druhých. Ráda se procházím bosky po lese, miluju šustění listí, sluneční paprsky zapadajícího slunce a sníh křupající pod nohama.
V Sojce jsem začala víc než kde jinde vnímat, že stejně jako my učíme děti, tak také ony učí nás. Doufám, že mě ta jejich moudrost bude uchvacovat ještě pořádně dlouho. Líbí se mi, že máme takto společně možnost poznávat sebe i svět kolem nás.
Mám vystudovaný obor Imunologie na přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. V Sojce jsem začala působit v roce 2021 jako průvodkyně. Po dokončení studia jsem začala v roce 2023 na plný úvazek pracovat v laboratoři při Masarykově univerzitě a v Sojce jsem se věnovala pouze vedení klubíku Sojčata. Od září 2024 jsem se však opět vrátila do Sojky jako průvodce a je tomu tak doteď.
Průvodkyně
Vystudovala jsem Sociální pedagogiku a Volný čas, následně Předškolní pedagogiku. Patnáctým rokem pracuji s předškolními dětmi. Šest let jsem se účastnila kurzů intuitivní pedagogiky v Německu a švédském Solviku u Para Ahlboma a Merete Lovlie. Studovala jsem seminář waldorfské pedagogiky. Velikou radost mi dělá propojování světa lidí, přírody a zvířat. V tom mi pomáhá má společnice Arwen, která od malého štěňátka se mnou do lesní školky chodí.
Průvodkyně
Pri trávení času s deťmi, či už z rodiny alebo na rôznych táboroch, som sa vždy cítila plná energie. Vyrastala som v obklopení hôr a lesov, kde sa stále rada vraciam. Verím, že pre deti je pobyt v prírode a voľná hra v nej nesmierne prínosná a stimulujúca. Baví ma byť ich po ruke a prevádzať ich priestormi, ktoré su im viac či menej známe, nielen v lese, ale aj v priestoroch vzťahov a emócií a úplne najradšej s nimi niečo tvorím, rukami a z čohokoľvek je k dispozícií. Oni ma každý deň vracajú do prítomného okamžiku, baví ma pozorovať a učiť sa ich tvorivosti, zvedavosti a hravosti.
Popri průvodcování v Sojke, sa venujem lektorovaniu jazykov, ktoré som vyštudovala, kde tiež často pracujem s deťmi v predškolskom veku.
Průvodkyně
Klubík Sojčata
Jsem studentkou Mendelovy univerzity v oblasti potravin. Mimo studium se od střední školy věnuji dětem. Organizovala jsem pro ně tábory, odpolední kluby nebo také dětské dny. U dětí ráda pozoruji to jak vnímají svět a okolí sebe. Naopak moc ráda dětem ukazuji, že v každém dospělém člověku žije dítě.
V Sojce jsem začala na jaře 2025 kdy jsem byla průvodkyně v klubíku Sojčata. V současnosti se dále věnuji klubíku a od září průvodcuji v Sojce.
Průvodkyně